Prinášame vám tipy, vďaka ktorým si vaše produkty nahráte správne, budete pôsobiť profesionálne a vaši zákazníci vás ľahšie nájdu.
Názov produktu
Keď budete vymýšlať názov svojho produktu, tak sa snažte vyberať výstižné slová, ktoré jednoznačne opisujú produkt tak, aby ich aj zákazníci ľahko vyhľadali. Pokúste sa vyhnúť zdĺhavým opisným názvom, z ktorých nie je jasné o aký produkt ide. Na opisy bude miesta dosť v časti „popis“ 🙂
Taktiež sa pokúste pomenovať každý jeden produkt trochu rozdielne, aby sa vám názov pri rôznych produktoch neopakoval.
Príklad: Ak predávate obrazy, tak dajte každému obrazu špeciálny názov aby ich zákazník ľahšie našiel.
Správne: Abstraktný obraz lúka
Nesprávne: Abstraktný obraz
Krátky a dlhý popis produktu
Krátky Popis – sa zobrazí v hornej časti produktovej stránky. Do tohto popisu ideálne napíšte 1-2 výstižné vety, ktoré zaujmú zákazníka.
Popis – Dlhý popis je miesto, kde o svojom produkte môžete zákazníkom povedať viac. Môžete tu spomenúť výhody produktu, materiál, farbu, spôsob výroby, špeciálne rozmery alebo čokoľvek čo si myslíte, že bude pre zákazníka zaujímavé a dôležité.
! Dôležité: dávajte si pozor na pravopis a interpunkčné znamienka. Chyby v texte vedia pokaziť prvý dojem.
Kvalitné a estetické fotky
Snáď asi každý už počul vetu „Fotky predávajú“. A inak tomu nie je ani u nás. Keď predávate svoje výrobky online, tak si musíte dať naozaj záležať na pekných fotkách. Narozdiel od obchodu, kde si zákazník váš produkt ohmatá, zblízka pozrie, prípadne s tebou prehodí pár slov, je v online predaji trochu náročnejšie zaujať práve svojím výrobkom. Síce sú vaše výrobky prístupnejšie väčšiemu množstvu ľudí na internete, ale to však znamená aj väčšiu konkurenciu. Preto sa pokúste svojim zákazníkom priblížiť svoj produkt čo najlepšie.
V článku Ako správne nafotiť svoje handmade produkty sa dozviete užitočné tipy a triky pre fotky, ktoré predávajú.
Správne vyplňte všetky dôležité informácie
Cena – Častokrát sa stane, že predajca zabudne na našu províziu z predaja. Preto pri cenotvorbe myslite najmä na to, aby vaša cena obsiahla náklady na výrobu produktu a províziu 12%. Zadajte takú cenu, pri ktorej sa vám výroba s predajom produktu oplatí.
Rozmery balíka – Váhu a rozmery balíka je potrebné vyplniť pre prípad, že si zákazník objedná dopravu kuriérom. Cena za prepravu sa následne prepočíta v košíku zákazníka na základe týchto údajov. Balíky s veľkosťou prekračujúcou 2m v jednom alebo viacerých rozmeroch potrebujú špeciálneho kuriéra! V tom prípade zaznačte, že váš produkt je nadrozmerný.
Kategória a vlastnosti – Dbajte na to, aby ste svoj produkt správne zaradil do prislúchajúcej kategórie. Je to veľmi dôležité, ak chcete aby vás a vaše výrobky zákazníci našli. V prípade, že medzi našimi kategóriami nenájdete tú svoju, máte možnosť vytvoriť si vlastnú kategóriu. Taktiež umožňujeme výrobcom vytvoriť si vlastné atribúty – ako napríklad vlastné kódy a názvy farieb, materiály, rozmery, a mnoho iných. Viac informácií o tom ako pracovať s atribútmi a naplno využiť všetky možnosti, ktoré u nás nahrávanie produktu ponúka sa dozviete v našom videu alebo v častých otázkach.
BONUS TIP – Pridávajte svoje produkty postupne
Nezabudnite svoje produkty na portál pridávať priebežne. Aj vďaka tomu sa svojím zákazníkom pripomeniete a vaše produkty sa zobrazia hneď na hlavnej stránke v sekcii „Najnovšie pridané“.
Dúfame, že vám naše tipy aspoň trochu pomohli. Držíme palce v ceste za vašimi podnikateľskými snami!
Tím ROBENE