Ako a prečo je dobré používať zákazníkovu voľbu?

Chcete aby váš obchodík aj produkty pôsobili profesionálne a zaujali zákazníka už na prvý pohľad? Tak potom si urobte 5 minút čas a prečítajte si tento článok, v ktorom vám bližšie predstavíme ďalšiu vychytávku pri nahrávaní produktov. Že akú? Predsa „zákazníkovu voľbu“.

Zákazníková voľba? Čo to je, ešte som o tom nepočul/a.

Zákazníkova voľba je naše pomenovanie pre skvelú funkciu, ktorú poznáte z nakupovania na internete. Keď sa pozriete na obrázok nižšie, tak pochopíte prečo pomenovanie „zákazníkova voľba“ – je to funkcia, pri ktorej si zákazník vyberá napr. farebné prevedenie produktu, o ktorý má záujem. Ale možností ako funkciu využiť je oveľa viac.

Merino obria deka - Frensia. ROBENE.sk

Aké sú výhody používania zákazníkovej voľby?

  • úspora času – predstavte si, že vyrábate produkt v rôznych farebných prevedeniach. Nahrať každý produkt zvlášť by vyžadovalo určite viac času ako využitie funkcie zákazníkovej voľby. V takom prípade odporúčame do galérie nahrať fotografie vašich produktov v rôznych farebných prevedeniach. Zákazníkovi tak uľahčíte výber.
  • úspora priestoru – nemusíte svoje produktové portfólio zahltiť rovnakým produktom, len s inou produktovou fotkou. Určite to ocenia aj vaši zákazníci, ktorí si tak nebudú prehliadať niekoľko produktov za sebou, ktoré sa líšia len farbou. Predítete tak situácii, že zákazníka takéto prezeranie ponuky omrzí skôr, než sa dostane k iným produktom.
  • uľahčenie nákupu pre zákazníka – ktorý nemusí preklikávať a otvárať tak v prehliadači viacero rôznych okien pri rozhodovaní, ktoré prevedenie si zakúpi. Všetko má tak na jednom mieste, čo je pre neho určite jednoduchšie.
  • profesionalita – tento spôsob odprezentovania vašich produktov pôsobí v konečnom dôsledku profesionálnejšie.

V ktorých prípadoch je možné využiť zákazníkovu voľbu?

 V podstate ju môžete využiť hocikedy, keď má váš produkt viac ako jeden variant na výber. Najčastejšie sa však stretávame s týmito voľbami:

  • farba
  • veľkosť
  • materiál
  • personalizované produkty

Nastavenie je jednoduché!

Tak poďme nato! Zákazníkovu voľbu na ROBENE nájdete v treťom kroku nahrávania/editácie produktu.  Ako sme už uviedli, využívajte voľbu zákazníka vždy, keď máte v ponuke viac ako jeden variant produktu. Ale keďže lepšie je raz vidieť, ako stokrát počuť (v tomto prípade čítať), ukážeme si to na príklade nášho predajcu Frensia, ktorý využíva zákazníkovu voľbu pri farebných prevedeniach svojich merino diek.

1. krok: Ako prvý krok si vyklikáte všetky farby, v ktorých svoj produkt vyrábate. Ak medzi predvolenými farbami nenájdete tú, ktorú hľadáte, jednoducho si ju vytvorte. Návod ako si vytvárať vlastné farby nájdete v častých otázkach – “Ako pracovať s vlastnosťami produktov”  na našom webe.

Nahrávanie produktu - priradenie farieb k produktu
1. krok – výber farieb produktu

Ak by ste tieto farby nechali takto, zákazník nebude mať možnosť vyberať si, ktorú farbu si vloží do nákupného košíka. Takto uvedené farby budú mať len popisný charakter a zobrazia sa v špecifikácii vášho produktu.

2.krok:  Ak chcete, aby mal zákazník možnosť výberu farby do nákupného košíka, musíte zaškrtnúť malý štvorček v pravom hornom rohu, ktorý znamená aktiváciu zákazníkovej voľby.

Nahrávanie produktu - zaškrtnutie políčka so zákazníkovou voľbou.
2. krok – nezabudnite označiť štvorček v pravom hornom rohu, ktorým aktivujete funkciu zákazníkovej voľby

3. krok: Po zaškrtnutí štvorčeka sa vám zobrazia ďalšie malé štvorčeky pri jednotlivých farbách. Tie je nutné taktiež zaškrtnúť, aby mal zákazník možnosť vlastného výberu. V prípade, že sa vám hocikedy stane, že už produkt v určitej farbe nevyrábate alebo momentálne nemáte skladom, štvorček len odškrtnete a zákazníkovi sa už daná farba na výber zobrazovať nebude.

Nahrávanie produktu - zaškrtnutie políčka so zákazníkovou voľbou.
3. krok – zašrktnutie všetkých štvorčekov

Pre tých, ktorí majú radšej tutoriály sme pripravili aj krátke video, ako zákazníkovu voľbu aktivovať. Video si môžete pozrieť na Youtube.

Prehrať video

Na záver: pár ďalších možností využitia zákazníkovej voľby

Príklad zákazníkovej voľby na Robene.sk

  • výber vône produktu 

Príklad zákazníkovej voľby na Robene.sk

  • výber konkrétneho druhu dreva 

Príklad zákazníkovej voľby na Robene.sk

  • výber tvaru a výber farby svetla

Možností, ktoré u nás viete dať svoj zákazníkom na výber je neúrekom, stačí sa len naučiť pracovať s tvorbou vlastných atribútov a zákazníkovou voľbou. Dúfame, že vám tento článok pomôže pri vytváraní vašich vlastných volieb. V prípade, že si nebudete s niečím vedieť poradiť, stále platí, že sa na nás môžete kedykoľvek obrátiť.

Tím ROBENE

Ako a prečo je dobré používať zákazníkovu voľbu?
Prejsť na začiatok